torsdag 7 augusti 2008

Coopers test

Igår 6 augusti sprang jag Coopers test, spring så långt du orkar på 12 minuter.

Jag orkade 2710 meter och jag är 35 år. Då har jag, enligt tabellen på länken, "mycket bra" kondition vilket är lite konstigt. Jag har levt mitt liv utan någon regelbunden träning. I alla fall fram till förra sommaren när jag sprang blodomloppet 5km och började träna tre veckor innan för att inte göra bort mig. Denna vår och sommar har jag tränat en del men pga diverse problem med fötterna har det blivit mindre än jag hade önskat.

Så då återstår bara kosten som förklaring. Jag äter en kost som inte bryter ner kroppen. En kost som skyddar mig mot förkylningar. En kost som ger mig huvudvärk när mina kollegor får influensa. En kost som verkar ge mig en grundkondition även när jag inte tränar. En optimal kost?

Det kortsiktiga målet nu är att knäcka 2710 i Coopers test. Jag har semester så jag hoppas på många träningspass de närmsta två veckorna.

Inga kommentarer: