onsdag 18 augusti 2010

Daglig löpning

Har insett att jag inte kommer ut på så många barfota löprundor som jag skulle behöva för att sakta bygga upp styrkan i fötterna. Därför tar jag nu ett radikalt grepp och börjar springa till jobb. Det är ca 4km asfalt och gatsten. Idag var premiären. Det öste ner strax innan 8 men jag avvaktade lite och sen lättade det upp. Lite stum i fötterna för det var några veckor sedan jag sprang barfota senast. Jag försöker välja mjukast möjliga underlag. Det känns som asfalt är mjukare än gatsten och betongplattor.

Nu är det 8h vila innan det är dags att springa hem igen.

2 kommentarer:

Projekt Barfota sa...

Strongt!
Tyvärr har jag 20km till jobb så jag kan tyvärr inte härma dig....än.. :P

Var vaksam på hur kroppen reagerar bara, lätt att överbelasta!!

Marcus sa...

Ja, jag borde nog gå hem idag.