måndag 14 juni 2010

Blodomloppet 2010 barfotapremiär

Lite sen rapport från Blodomloppet.
Hade mitt vanliga upplägg, fastade från kvällen innan.
Men denna tävling var min första med Vibram FiveFingers, barfotaskor.
Hade pga islagen tå inte hunnit träna så mycket barfota, max 1km i sträck.
Efter några km blev det lite stelt i benen. Tappade tempo. Extra jobbigt i nedförsbackar då man måste springa och bromsa. Jag fullföljde dock hela distansen 5,6km.
Noterade också att jag inte fick någon individuell starttid. Jag låg långt bak i fältet och väntade på att det skulle tunnas ut lite. Arrangörerna sa 31.59 vilket var en dryg minut mer än min klocka. Men på det hela taget gjorde det inte så mycket. Det var barfotapremiär!

2 kommentarer:

Projekt Barfota sa...

Tjena!
Var sprang du blodomloppet? Själv sprang jag det i Malmö, i VFF såklart! Inte speciellt snabbt dock - 40min..

Hittade precis din blogg via Dessis #Utan strumpor och skor", kul med fler minimalister där ute! :)

Marcus sa...

Missade din kommentar men jag lyckades ju hitta din blogg ändå :)

Jo jag sprang också i malmö. Vi springer väl på varandra i något lopp snart.